Jak jsem dělala mýdlo do soutěže / How I made my Soap Challenge entry

20.03.2020

Občas se se svými mýdly zúčastním nějaké mydlářské soutěže. Asi tu nejprofláknutější vypisuje Soap Challenge Club, který každý měsíc vyhlašuje novou "výzvu" v podobě různých technik práce s mýdlem. Březnovou "Clam Shell Technique" jsem se rozhodla sdílet s vámi. :-)

Anglický překlad tady není proto, abych se chlubila svými lingvistickými dovednostmi, ale proto, že je zvykem v soutěži odkazovat na různá videa či fotky z výroby a na její popis. A jelikož je to soutěž internetová, tudíž mezinárodní, asi by té naší krásné češtině ne každý rozuměl. ;-)

Clam Shell je technika lití, při které by vám měly v mýdle vzniknout tvary podobné mušlím. Tuto techniku jsem zkoušela celkem 4x, pokaždé s jinými barvičkami. Tato optimistická jarní dvojice růžové a svítivě zelené mi nakonec přišla na fotkách nejhezčí.

Pojďme na to!

I tried this technique four times when I decided pink and neon green to be the best combination of colors.

Let' s get started!


Recept byl obyčejné bílé mýdlo, které mi při lití vydrží dlouho v řídké stopě. Použila jsem 50 % slunečnicového oleje high oleic, 25 % bambuckého másla a 25 % kokosového oleje. Jako vůni jsem použila eukalyptus a barvila jsem již zmíněnými micami odstínů pink pearl a neon green.

Do olejů a rozpuštěných tuků jsem opatrně vlila roztok hydroxidu sodného, jehož množství jsem si pro použité oleje vypočítala na mýdlové kalkulačce. Poté jsem celou směs zamixovala do emulze a lehké stopy tak, aby hmota zůstala tekutá a dala se dobře lít.

Oleje jsem smíchala s hydroxidem a vymixovala do lehké stopy
Oleje jsem smíchala s hydroxidem a vymixovala do lehké stopy
My recipe was 50 % sunflower oil high oleic, 25 % shea butter and 25 % coconut oil. I used eucalypt essencial oil and pink pearl mica and neon green mica.

I poured sodium hydroxide into my oils and mixed until light trace.

My recipe was 50 % sunflower oil high oleic, 25 % shea butter and 25 % coconut oil. I used eucalypt essencial oil and pink pearl mica and neon green mica.

I poured sodium hydroxide into my oils and mixed until light trace.

I poured sodium hydroxide into my oils and mixed until light trace
I poured sodium hydroxide into my oils and mixed until light trace
Poté, co jsem dosáhla konzistence ideální k lití, jsem celou hmotu rozdělila na dvě poloviny a každou z nich obarvila micami rozmíchanými v kapce oleje.
Hmotu jsem rovnoměrně rozdělila na dva díly a obarvila
Hmotu jsem rovnoměrně rozdělila na dva díly a obarvila
When I reached trace, I divided the batch into two halves and dyed them with micas.
I divided the batch into two halves and dyed each part
I divided the batch into two halves and dyed each part
Poté, co byly obě části hmoty obarveny, bylo třeba slít je zase dohromady do jedné nádoby tak, aby vytvořily dvojbarevnou hmotu, ale jednotlivé barvy se navzájem nepromíchaly. To mi později zasjistilo dvojbarevné lití.
Obě barvy jsem nalila zpět do jedné nádoby
Obě barvy jsem nalila zpět do jedné nádoby
When I dyed both parts, I poured them back into one bowl.
  


I poured both parts back to one pot
I poured both parts back to one pot
Homtu jsem začala lít do formy. Lila jsem po částech vždy několik vteřin střídavě ze tří různých míst. Všechna místa lití byla na kratší straně formy. Lehce jsem přitom třásla s nádobou, což vytvořilo zajímavý přechod mezi jednotlivými barvami.
Hmotu jsem začala lít do formy
Hmotu jsem začala lít do formy
Lila jsem postupně ze tří různých míst
Lila jsem postupně ze tří různých míst
I started pouring soap into the mold. I was pouring several seconds from three different places on the shorter side of the mold and I shook by the pot to make this beautiful pattern.


I started pouring
I started pouring
I poured the soap from three different places
I poured the soap from three different places

HOTOVO!

Mýdlo teď bude několik týdnů zrát.

DONE!

The soap will cure for several weeks.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky